Banc spus de academicianul profesor doctor Nicolae Cajal




 
Itic merge la rabin cu un teanc de bani.
- Draga rabi, am vandut un teren si impreuna cu banii stransi de-o viata am reusit sa adun
banii astia ca sa-i putem cumpara o casa fetei noastre cand s-o marita. Si ca sa nu intram
in ei, te rugam pe tine draga rabi sa ni-i pastrezi.
- Mai Itic , daca tu ai asa incredere in mine, eu ti-i voi pastra in siguranta in acest fiset,
la care am acces numai eu. Si rabinul ia teancul de bani si fara sa-i numere il pune in fiset.
Dupa vreo trei luni, vine Itic la rabin si-i spune bucuros.
- Draga rabi, am gasit in sfarsit casa potrivita pentru fetita noastra!
- Bravo mai Itici, ma bucur pentru voi! Spune-mi cu ce pot sa te ajut eu.
- Pai nu trebuie sa ma ajuti, ci doar sa-mi dai banii pe care te-am rugat sa mi-i pastrezi.
- Care bani?
- Aia, luati dupa terenul vandut si economiile noastre de-o viata! Aia cu care vroiam sa-i
cumparam Rifcai o casa!
- Mi-ai dat tu bani in pastrare?
- Bininteles, ca altfel nu eram nebun sa vin la tine!
- Si a mai vazut cineva treaba asta?
- Da, Smilovici si Leibovici!
- Smilovici, mai Smilovici, ia vino incoace!
- Ce e rabi?
- Ai vazut cumva tu ca Itic mi-ar fi dat mie niste bani sa-i tin spre pastrare?
- Doamne fereste rabi, cum sa vad eu un lucru care nu s-a intamplat!
- Leibovici, mai Leibovici, ia vino pan-la mine!
- Am venit rabi.
- Mai Leibovici mai, mi-a dat mie Itic niste bani ca sa-i pastrez?
- Eu n-am vazut asa ceva!
Pleaca si Leibovici, si Itic ramane impietrit de disperare ca toti banii stransi cu atata truda si
renuntari, s-au dus dracu'.
Rabinul se ridica de la birou, descuie casa de bani si-i inapoiaza lui Itic teancul de bani, exact
asa cum ii primise spre pastrare. Itic revenindu-si cu greu, il intreaba pe rabin.
- Bine rabi, deci recunosti ca ti-am dat banii sa-i pastrezi?
- Bineinteles ca recunoosc, ca doar nu-s pungas!
- Atunci de ce a fost nevoie sa faci tot circul asta?!
- Ca sa vezi si tu Itic, cu ce oameni mi-a fost dat de bunul nostru Dumnezeu sa lucrez!
.......................................................................................................................................................
Si dupa ce a terminat de spus bancul, hatrul academician Nicolae Cajal, a adaugat:
- De bancul asta imi aduc aminte in fiecare zi de cand am fost ales presedintele Comunitatii
Evreilor din Romania .
 
 
 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cele mai sexi romance din anii 60-70-80

RUGACIUNE PUTERNICA DE LA MUNTELE ATHOS

Avea bunica… Avea bunicu’…