SCRISOARE DE LA STOMACUL TĂU




>  SCRISOARE
> DE LA STOMACUL TĂU 

Câteva reguli pe care e
> bine să le respecţi dacă vrei să-ţi fiu
> prieten: 
> >1. Hrăneşte-mă de trei ori pe zi şi
> respectă orele, pentru că eu sunt reglat ca un ceasornic
> şi-mi place să primesc ce vreau la orele la care vreau.
> Bunăoară, dimineaţa, la prânz şi seara.
> Şi...dimineaţa nu este ora 9, ci ora 8, pentru cei care nu
> înţeleg de ce iese soarele aşa
> devreme. 
> >2. Păstrează un interval de
> 5 până la 6 ore între mese ca să-mi dai timp să mă
> reglez şi să diger ce mi-ai dat să mănânc, indiferent
> chiar de ce sau de cât mi-ai dat să
> mănânc. 
> >3.
> Dă-mi cel puţin 2 litri de lichide să beau pe zi. Fii
> rezonabil şi înţelege că ciorba, cafeaua şi sosurile nu
> sunt lichide. Dacă nu-ţi place apa (pe care totuşi ţi-o
> recomand), încearcă măcar să nu mă otrăveşti cu
> chestii carbogazoase şi bea sucuri
> naturale. 
> >4.
> Lasă-mă cu mâncatul seara. Am spus trei mese pe zi, fă
> un calcul rapid şi vei observa că ora maximă la care ai
> putea să serveşti cina este 19, deci scuteşte-mă cu alte
> ore obosite. 
> >5.
> Uită de ronţăiala dintre mese. Citeşte nişte studii şi
> vei afla că orele cele mai periculoase pentru organism sunt
> 10 şi 15 (adică fix între mese), deci nu te amăgi că
> dacă mănânci un covrig sau un croissant nu se pune. Ba se
> pune. Ţi-am cerut 5 ore între mese. Lasă-mă să-mi fac
> treaba şi să diger mizeriile pe care mi le-ai servit la
> masa de prânz. 
> >6. Nu poţi să respecţi
> orele sau regulile de mai sus? Atunci fă măcar bine şi
> dormi un pic, că am şi eu limitările mele, şi nu prea
> mă pricep să mă menţin în formă dacă nu am de unde
> să-mi trag energia. 
> >7.
> A, să nu uit, cafeaua nu e bună pentru nimeni, alcoolul
> nici atât, dar dacă tot vrei să mă enervezi cu ele,
> bea-le în cantităţi cumpătate. 
> >8.
> Hrăneşte celula, nu stomacul. Mănâncă pentru a-mi da
> elementele nutritive de care am nevoie ca tu să poţi fi
> în formă pe parcursul întregii zile. Dă mâncării un
> gust plăcut, nu zice nimeni să nu te delectezi cu chestii
> bune la gust, dar adu-ţi aminte că lucrurile hrănitoare
> nu sunt neapărat cele mai complicat
> gătite.
> > 9.
> Nu mă deranjează dulciurile, poţi să balotezi câte
> vrei. Nu mă deranjează pâinea, e bună şi ea la ceva, nu
> mă deranjează sosurile sau prăjeala. Nu uita însă că
> dacă vrei să ţi le diger, o să-mi ia de două sau trei
> ori mai mult timp decât pentru un fruct sau o salată. Şi
> cât timp eu sunt ocupat să diger cartofii prăjiţi sau
> şhaorma, tu nu vei fi alimentat cu energie, pentru că eu
> voi fi concentrat aproape în întregime să scap de
> balastul din stomac. 
> >10. Noaptea să ştii că şi eu dorm.
> Dacă ai senzaţia că-mi face plăcere să ronţăi la
> mâncarea pe care mi-ai basculat-o tu la cina festivă de la
> ora 22:00 în loc să dorm te înşeli. Prefer să fac
> ordine prin corp şi să te pun în formă pentru a doua zi
> ca să poţi să dai randament maxim. Aşa, mă enervez mai
> tare şi îţi împart toate caloriile alea de la Revelion
> care pe unde mi se năzare şi nu mai am nici un chef să
> fiu ordonat.  Uite aşa! scuteşte-mă cu alte ore
> obosite.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cele mai sexi romance din anii 60-70-80

RUGACIUNE PUTERNICA DE LA MUNTELE ATHOS

Avea bunica… Avea bunicu’…