Onoarea veteranilor de razboi data de tehnocrati!

Imagine în linie




Va trimit "supararea" unui coleg de-al nostru participant la cermoniile de la Marasesti din 06.08. Va marturisesc ca aceleasi sentimente le impartasesc si eu desi de nu am participat direct la activitate. V.H.




Dragi colegi si dragi prieteni de net,
De mult n-am mai simtit o ofensa atat de mare la adresa poporului roman.
Ieri 06.08 am fost la comemorarea Eroilor, la Mausoleul de la Marasesti.
Organizarea artistica a fost putin peste media modestiei in raport cu un astfel de eveniment, dar asta nu cred ca tine de competenta mea de a analiza.
Am fost - impreuna cu multi dintre cei prezenti, oameni simpli cum place tot mai mult si mai des guvernantilor sa ne denumeasca - scarbit (dur termen, dar adevarat) de atitudinea organizatorilor: de slugarnicie si de pupincurism fata de oficiali si de dispret fata de popor.
Oficialii, ca si cum atingerea i-ar fi maculat au fost separati prin cordoane simbolice tricolore, dar mai ales prin masiva prezenta a multor jandarmi foarte burtosi de contactul cu romanii patrioti veniti in numar destul de mare, cam 3-500, postati la minim 5-7 metri de acestia. Nu s-a intamplat vre-o apropiere intre cele doua tabere, poporul fiind speriat de contactul cu aceste "lepre".
Acesti "invitati de marca" au fost asezati pe scaune, in timp ce copii "poporului" au stat in bratele parintilor.
Am remarcat si faptul ca reprezentantii fortelor militarea din garnizoana Focsani au fost dispusi intrun colt - cei ai MApN, ca si cum erau ciumati - iar ceilalti - ISU - raspanditi printre invitati. 
Intre participanti am intalnit si doi veterani de aproape 94 ani care n-au fost bagati in seama de oficiali, gasindu-si locuri pe unde au putut. I-am consolat noi, oferindu-le fotografii cu Drapelul National.
Singurul veteran contemporan al ostirii romane, un mutilat de prin teatrele de razboi actuale a fost tratat cu "spatele" - la propriu - de catre garda de onoare, un amalgam de trupe din MApN, MAI, Jandarmerie. 
Eu nu tin minte sa fi citit ca la luptele comemorate au participat pompieri si jandarmi?! Daca era o comemorare de batalii cred ca trebuiau sa participe reprezentanti ai fortelor angajate atunci in lupte. Un amanunt distractiv - subunitatea de pompieri nu avea armament. Logic, findca ei nu au in dotare asa ceva, dar aspectul garzii de onoare a fost unul hilar, cel putin din punctul meu de vedere. 
Intrun final, pe sest, veteranul mutilat, aflat in scaun cu rotile a ajuns in sectorul oficialilor.
S-au depus coroane de flori si au vorbit rezervisti. N-am auzit nici un general activ, desi impreuna cu un nu stiu cine secretar de stat de pe la ministerul culturii au venit vre-o doi generali activi de rosu si unu de albastru aviatic. Fac pariu ca la inmormantarea umilitoare, dupa doliul national impus fara fundament, a cetatenei Ana, fals numita de Romania, vor fi prezenti toti generalii din MApN ca la inmormantarea bunicii lor comune. Si vor fi spasiti, findca aici au fost tantosi si cu sapcile pe cap.
Nu am auzit muzica de fundal care sa transmita un mesaj, nu am vazut ambulante sau pe inaltul oficial al Vrancei - oprisan. Eroii nu au murit si pentru el.....
Intens "aparata" de jandarmi, activitatea specifica unei zile inaltatoare a demonstrat doar caracterul politienesc al republicii noastre Romania.
Impartasesc cu dumneavoastra aceasta experienta, mai ales ca nu am vazut nici eu, nici cei cu care am fost acolo pentru ca n-am vazut car de reportaj de la nici o televiziune.
Imagini s-au luat fiind intens filmati de jandarmi - eu recunosc ca pot fi confundat cu un terosrist - iar toti cei prezenti, cu camere de filmat panoramice sau cu camere de mana.
Cand fac rost de foto, promit sa va trimit, astfel ca sa stim ca acum, la 99 de ani, eroii de la Marasti, Marasesti si Oituz au fost comemorati si ca Poporul Roman, inca este mandru de eroii sai.
Nu mi-am dorit sa fie decat un mesaj de revolta fata de ceea ce se intampla in tara noastra!
Cu respect, 
NV






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cele mai sexi romance din anii 60-70-80

Avea bunica… Avea bunicu’…

Suleyman Magnificul toate episoadele online traduse