LECTIE DE ISTORIE" de Radu Pietreanu






LECTIE DE ISTORIE"
 
                  de Radu Pietreanu
     
 
Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram
     
Că sunt Om, că am o
Țară și o Limbă și un Neam
  
Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri mo
șii mei
 
Că din ei răsare pâinea
și prin mine trăiesc ei
 
Valuri tulburi de uitare peste mor
ții mei se-așează
 
Limba nu ne mai e limbă,
țara nu mai este trează
 
Azi ne-nva
ță imbecilii intereselor perfide
 
Cum să ne uităm eroii
și să venerăm partide
     
Cum să cântărim istoria
și s-o vindem pe bucăți
 
Cum să facem Mall-uri, vile, sco
țând piatra din cetăți
 
Pe Vlad
Țepeș cum să-l facem personaj de film de groază
 
Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează
 
Ne înva
ță idioții că Bălcescu a fost laș
 
Si că Decebal batrânul a fost un sinuciga
ș
 
Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii
 
Nesim
țiți cât să-și permită a ne ponegri eroii?
 
Ni
ște dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate
 
Si ni le aruncă-n fa
ță ca pe legi adevărate
 
Bie
ți defăimători de stirpe, lacomi si periculoși
 
Ce-am fi noi fără istorie? Ce-ar fi ei fără strămo
și?
 
Fără urletul lui Horea am fi sclavi
și azi pe roată
 
Iară hunii din pustiuri nobilime elevată!
     
Fara palo
șul lui Ștefan am fi pașalâc turcesc
 
Robi umili care cu grâne tot Islamul îl hrănesc!
 
Dacă nu muream in luptă la Neajlov si la Rovine
 
N-am mai fi avut biserici unde neamul să se-nchine!
 
Nu trecurăm peste veacuri ca o na
ție coruptă
 
Ci cu aspre sacrificii,
și cu jertfă, și cu luptă!
 
Si a trebuit adesea, spre a ne salva norodul
     
Sângele lui Brâncoveanu să inunde e
șafodul
 
Trupul lui Ioan Cumplitul să se sfâ
șie-n bucăți
 
Umărul lui Avram Iancu să se sfarme de cetă
ți
 
Plânsul lui Vladimirescu să răsune din fântâni
 
Ca un preambul la imnul "Destepta
ți-vă români"
 
Fierul scos din pieptul
țării ne-a fost arma si necazul
 
Si coroană pentru Doja, si baltag pentru Viteazul
 
Mun
ții noștri aur poartă, am putea să fim bogați
 
Insă nu ne sunt salvare, ci motiv să fim prăda
ți
 
Biciui
ți de monștrii vremii și răpuși de neputință
 
Am trecut peste milenii cu speran
ță si credință
 
Si-am nădăjduit că poate neamul nostru într-o zi
 
Printre alte mândre neamuri ca o stea va străluci...
 
 
Astăzi... cine ni-s eroii? Cine-i gata ca să moară
 
Pentru sfânta Libertate, pentru neam si pentru
țară?
 
Gro
șii și libidinoșii, snobii si analfabeții,
 
Banii mul
ți și burta plină, pentru ei sunt sensul vieții
 
Ni
ște lacomi fără școală, niște scârbe, niște javre
 
Care pentru-o
șpagă calcă fără milă pe cadavre
 
Parlamentul Europei ne-a cerut reprezentan
ții
 
Si-am trimis to
ți imbecilii, proastele și aroganții
 
Să ne facă de ru
șine cerând mită pe la toți
 
Si să fim privi
ți prin dânșii ca o nație de hoți
 
Poticnindu-se-n discursuri insipide
și banale
     
Fără dic
ție sau noimă, cu greșeli gramaticale
 
Pi
țipoanca plângăcioasă sau tribunul făcând spume
 
Sau ciobanul fără carte să ne reprezinte-n lume?
 
Unde ne e azi mândria? Unde ne e azi curajul
 
De-ai lua de ciuf, de guler, si-a spăla cu ei pavajul?
 
Nu mai sunt eroi in
țară, oameni demni și responsabili
 
Să ia frâiele în mână de la viermii incapabili?
 
Creierele geniale sunt trimise la străini
 
Spre-a nu-i încurca la furturi pe-ace
ști avortoni cretini
 
Cincisprezece milioane, câ
ți am mai rămas prin țară
 
Să fim pentru haimanale animale de povară
     
Să muncim pe brânci o lună iar ei să ne dea salar
 
Cam cât lasă ei pe seară
șpagă la vreun ospătar
 
Nu mai vreau să văd prin blocuri cum ne mor de frig bunicii
     
Si nici mame disperate, "ce le dau la ăia micii"
 
Nu mai vreau să-mi văd părintii dependen
ți de tratamente
     
Si cu banii pentru hrană cumpărând medicamente
 
Nu mai vreau să-mi văd so
ția umilită la ghisee
 
Sau copilul dat afară, că-i sărac, de prin licee
 
Ca o boala fără leacuri, ca un cataclism mă sperie
 
Cum trăiesc în lux neto
ții iar capabilii-n mizerie
 
Eu a
ștept Reînvierea, când din marile morminte
 
Vor ie
și din nou Eroii înarmați c-un bici fierbinte
 
Si vor face cură
țenie printre cei ce ne-au furat
 
Spre a fi din nou în lume Neamul Binecuvântat! 



FEBRUARIE 2014



 






 
 














































Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cele mai sexi romance din anii 60-70-80

RUGACIUNE PUTERNICA DE LA MUNTELE ATHOS

Avea bunica… Avea bunicu’…